maandag 5 maart 2012

Love for infographics

Wat is Pinterest toch een fijn medium. Niet alleen om van alles te ontdekken op het gebied van nieuwe ontwerpers, inspirerende blogs, mooie spulletjes, bijzondere fotografie etc. Nee, Pinterest is er ook om jezelf beter te leren kennen!
Zo ben ik erachter gekomen dat ik erg van illustraties van uilen en olifanten houd, dus zijn er de boards 'owls' en 'elephants'. Eén blik op mijn board 'colours' leert dat ik op dit moment erg van de pastelkleuren ben. En ik ben ook nogal hebberig, op het board 'things i want to have' staan gemiddeld veel pins. En tot slot, meerdere pins op het board 'quotes' gaan over slapen. Maar dat ik van slapen houd is geen geheim.

Laatst kwam ik erachter dat ik nogal een liefde heb voor infographics. Dat heeft natuurlijk weer te maken met het ordelijke waar ik van houd in design, dus eigenlijk is het geen verrassing. Maar het is wel weer een leuke ontdekking. De infographics hebben inmiddels ook een eigen board. Een paar pareltjes hieronder: how do colors affect purchases?, the anatomy of a cupcake en manual photography cheat sheet.



1 opmerking:

  1. Haha, je constatering is zo herkenbaar! Ik kom erachter dat ik eigenlijk best wel een romantische smaak heb (althans, ik vind 'm moodboards best een romantische uitstraling hebben) hoewel ik zelf nooit dingen in die stijl maak of draag. En zonder dat ik het (bewust) wist ben ik dol op printjes en patronen, terwijl ik daar in mijn leven niet veel mee doe. En ik word blijkbaar heel blij van eten. Euh... Ken uzelve!

    BeantwoordenVerwijderen