maandag 2 april 2012

March Photo A Day

Via twitter werd ik gewezen op een project van ene Chantelle Ellem (@fatmumslim) uit Australië. Zij schrijft elke maand een zogenaamde ‘photo a day challenge’ uit. Dit houdt in dat ze een lijst samenstelt voor de eerstvolgende maand met voor elke dag een onderwerp/titel voor een foto. De bedoeling is dat wie meedoet met de challenge elke dag een foto maakt met de  desbetreffende titel als onderwerp/inspiratie.
Vol goede moed begon ik op 1 maart. Met mij begonnen andere mensen in mijn timeline op twitter en al snel merkte ik dat ik het vooral leuk vond om te zien wat zij er elke dag weer van maakten. Ik vond het ook wel een uitdaging er elke dag iets van te maken maar ik ging me eigenijk ook wel ergeren aan de willekeur van de onderwerpen. En behalve soms wat interactie op twitter over de gemaakte foto’s werd er verder helemaal niks mee gedaan. Waarom niet een plek op het net waar alle gemaakte foto’s per dag verzameld worden? Na de maand maart braaf volgemaakt te hebben hield ik het dan ook voor gezien. (Overigens zijn mijn mede fotografen op twitter er ook mee gestopt.)


Maar helemaal zinloos is het ook weer niet geweest om een maandje mee te doen met deze challenge. Ten eerste dwong het me om eindelijk eens met instagram aan de slag te gaan, daardoor is hipstamatic nu (voorlopig) helemaal uit beeld. Ten tweede broed ik op nieuwe ideeën voor een dagelijks (of misschien wekelijks) project en/of nieuwe fotoseries. En tot slot, er zitten foto's tussen waar ik best blij mee ben.


2 opmerkingen:

  1. Zo goed dat je het hebt volgehouden! Mij is het niet gelukt. Ik wilde ook meedoen.. en had zelfs het plaatje met alle opdrachten als achtergrond op mijn monitor gezet.. maar liep al snel achter en toen kwam het er niet van.

    Mooi om de reeks zo achter elkaar te zien ook. Die van jouw kleine man met bril is wel heel mooi geworden :)

    Benieuwd naar je nieuwe foto project!
    Gr. Simone

    BeantwoordenVerwijderen